2020年6月6日 星期六

隨筆手稿 - 6 June 2020

隨筆手稿 - 6 June 2020 

The bull market turns 11 on Monday — can it outrun the coronavirus ...

這幾個月,因為 肺炎的關係,大家在關在家中,

發現最近真的是 多了很多人 開始了他們的第一筆投資。

不論親友 還是 同事,

Kano 是一個低調的人,平日很少提起股票,

奇怪的是,往往他們會主動提起投資的事,說一下最近買了什麼什麼。

哪一個大師、KOL 勁。

對的,我聽到很多熟悉的名子,一個個也會 會心微笑。

(L sir、CO CO、老闆、J Law、沈大C)

當下香港有不少炒股,我一個個也不認識。

當分享到 有研究的股票,同事便會報上奇怪的目光。

因為我所說的 遠比 電視上的專家深入,分析的方向也完全不同。

無他,只做有把握的事。

租務、利差、服務。

這些業務簡單易明的行業。

投資路上,要分散風險。
但不會為了分散而分散。

要知道最大的風險 : 「我們不熟悉的事」

選擇自己熟知的行業,
然後在行業中分散投資。

只做自己有信心的事。

READ MORE: 


貼堂文: 巴菲特的致富哲學「棒球理論」 - Warren Buffett 巴菲特

按:
埋單一算,
這幾個月,有獲利、有輸錢
總算獲利比輸錢多
輸錢的是功課做不足的、
獲利離場的永遠是花了時間做的功課。

- 好友L 發現Kano 玩 IB。
 他買了 SQQQ 及 SDOW 輸了 個多月。
 賣出時,成功了「賣空」,大概IB 「太方便」是一大問題。

 L 抄了功課兩天,便迎來10% 升幅,收服了一半失地。
 Kano 也搵到一餐飯,爽!

- 早陣子,同事N 向Kano 問及港股意見,
  Kano 表示搵錢可入 388 ($24X) 及823 ($5X) ,但勿買黃金。
  前幾天,同事N 表示由頭到尾無出手,只想聽故仔學野。

- 同事Y 為 700 Fans
  半年前 700 急跌,他於 ~340買入 ,
  及後 股價見低位,心情十五十六,
  害怕未能重上~390,最後 於340 平手離場。

  離場後的故事十分清楚,股價突破 400.

  同事Y 當然日日大叫
  至今仍不斷說 30%  升幅 呀!
  或是問Kano 「邊度有30% 的升幅?」

  當然Kano 笑而不語。
  對於TA 不用多談,免生衝突。
  打法唔同,意見自多,一場同事唔好傷和氣,

- 朋友往往一聽我玩收息野,就無興趣聽落去。
  其實,用「收息」打「組合拳」先係屈機。

-  容我引用 Starman 金句: 「投資」不是為了「錢」、而是為了「資產」。
 


29 則留言:

  1. KANO, 之前我也支持STARMAN和你的想法, 可惜自己摃捍經驗不足,一個浪就輸甩褲了!
    今次經驗我發覺收息儲資產方法都有不足之處,如本金不多要靠摃捍去融資買資產收息.
    融資後購買資產亦要睇清資產質素,今次疫症好多股票都減派息甚至唔派,實在失預算.
    加上收息買資產儲資產需要時間去滾動,今次百年一遇股災可能未必合用.
    如領展遇上國安法,房託遇上疫情,匯豐取消派息,債卷未如想像中穩固等等,也教我迷失,
    覺得這方法是否可以如期運作....

    回覆刪除
    回覆
    1. Starman都強調1)資產配置,2)資產質素。整套concept並非單純儲資產/REIT+Bond咁表面

      刪除
    2. 講得冇錯,
      bond & reit 只是招式
      最重要係入邊教我哋嘅心法。


      簡單講吓

      仲有唔係任何時候都適合開槓,
      唔同嘅時間開槓,應該會唔同,

      我哋決定開嗰陣時, 要諗埋啲幾時收
      或者係透過咩形式去收


      當我哋決定投資嗰陣時,資產質素永遠係要考慮嘅位置,
      無論係固定收益還是股票,
      因為每一樣產品都有佢嘅風險所在,
      利用佢哋各自嘅優點或缺點互相掩護,先至一個好嘅組合
      關乎你嘅組合質素以及資產質素
      包含咗兩個議題

      第四
      要學識分價值同埋價格,
      講輸錢,其實你只係輸緊價格,
      作為基本面嘅投資者,當你認清楚價值,
      你就知道個下要做的決定
      到底是進攻還是防守

      例如匯豐本身就一個好差嘅資產,任何時候都唔應該長期持有。

      第五
      後備方案,當緊急事情發生嗰陣時,
      你會點樣防守甚至係離開戰場

      我諗簡單講到呢度啦,再講落去又係最少五篇文。

      刪除
    3. 仲有我想補充一點,
      這一次絕對唔係百年一遇嘅股災
      最多去到10年級別

      所以要有心理準備,係我哋嘅投資生涯入面,仲會見多幾次

      老實講,我認為現在嘅金融市場十分脆弱,大跌市係可能隨時都黎
      所以我嘅建議系: 保持低槓, 維持槓桿在1.5以下,但係絕對唔空倉。

      股災面前:保命第一、獲利其次

      刪除
  2. 同意,
    容我補充一點: 長線投資高增長行業/公司需要花極長時間進行研究, 才有資格長線投資, 否則會容易被價格帶著走, 正如文章中的 同事Y, 即使買對股票, 亦賺不了錢

    回覆刪除
    回覆
    1. 普通投資者只係識呢個號碼,同埋望住回報
      到一定程度,先至會識風險呢個字

      事實上,
      當時我諗, 今時今日30%回報嘅胃口好似少左啲。
      🤭🤭
      Ps
      同事Y 等緊騰訊去返$300

      刪除
  3. 700, 傻貓倉內蝕得最甘的股票
    實在睇唔明科網/手遊股

    好奇一問:你對股票市場,分析得好好
    平日主要用咩途徑,吸取資訊/知識?
    有好書/網站推介嗎?

    回覆刪除
    回覆
    1. 老實說700 是手遊股,有不少政治因素,是我絕不沾手股票
      如果喜歡遊戲股: paradox interactive /EA 會是更穩定的選擇

      年報丶ppt 一定要親手睇,十分重要
      正如你組合中你要考慮
      - 港鐵的收成期
      - 恆基新一代的管理風格
      -盈富結構上的問題
      - 騰訊的政治風險
      - 地緣政治與中銀香港

      因為我嘅主力打法係「現金流」,所以係睇現金流嘅三本聖經
      - 懶系投資法
      - 現金流為王1
      - 現金流為王2

      選修書藉:
      投機科:期權現金流
      價投科:給股東的信

      當然還有不少的書
      投資最緊要睇性格

      刪除
    2. 當然
      分清楚「價值」及「價格」是首要的功課

      刪除
    3. 謝謝你的詳細回覆
      傻貓會認真拜讀你提過的書籍,好好學習投資

      刪除
    4. 我有篇文講投資性格,不妨一看。

      諗清諗楚自己的需要,先去下一步睇書。
      始終不同打法都有佢的強同弱

      覺得明左個道理,控制到風險,先開始打組合拳

      刪除
    5. 知道
      我找找看
      謝謝你😃

      刪除
    6. 現金流為王1 & 2 都有買, 睇完又睇. 懶系投資法就喺書局打書釘

      刪除
    7. 已買現金流為王2及懶系投資法
      會細讀

      刪除
    8. 如果你對現金流嘅玩法有疑問,歡迎你喺度問吓。

      因為我嘅blog友唔少都係玩現金流

      刪除
    9. 好喔😃
      謝謝你
      你人真好

      刪除
  4. 剛好我對恆基第二代都有點懷疑,所以之前一直月供,依家開始停了,但未想好已供的股票去留⋯謝謝你的書單,必修那三本我有了,選修我本看的。不過看過頭三本都未能融會貫通,看來要重新再看了

    回覆刪除
    回覆
    1. 選修書還有很多沒打出來

      必修書:現金流為王2 是重點中的重點

      關於12 ,香港的企業多家族式經營,一上位便是三十年的前途
      所以繼任人的質素相當重要,需要檢示其風格

      老實說,我對12 新一代十分失望
      你可去不倒翁看他的研究,十分有趣

      刪除
  5. 我有聽不兄既分享、感覺得李澤楷一個係最有心做生意,不過佢俾我既感覺係比較奸

    剛發現我未看完現金流為王2最後一節發現形容現在局勢也好合適。另外懶人投資法的買債部份原來之前沒有細看,因為之前覺得買債好難,先入手CEF好像比較容易

    回覆刪除
    回覆
    1. 小心留意返CEF,ETD,Corporate bond, reits 全部都係開margin 嘅object
      斬margin 要跌個時其實分別唔大, 因為骨牌效應
      留意風險

      刪除
    2. 李澤楷係一個會玩財技的人,所以我會遠離佢

      CEF 是懶人恩物,如果開局時全部野都貴,係唔錯的選擇,只係要小心睇個簡介
      睇corporate bond 先練到個功力😂😂

      尼方面,隊長太勁😂😂

      刪除
    3. Acetyfund
      如果我冇理解錯誤嘅話,你係指佢哋開緊槓桿
      所以會有一定嘅風險,
      咁我可以話俾你知:你冇嘢可以投資
      因為槓桿係無處不在

      而真實地,
      你應該唔清楚今次股災嘅最大風險
      同埋點解個股災唔會咁快停

      刪除
    4. 我指嘅係呢幾種投資物普遍都俾人拎黎砌fixed income/stable income portfolio
      斬一下倉會引致斬第二下倉嘅骨牌效應(價跌=>斬=>再跌多啲=>再斬)

      可能我真係唔清楚今次股災最大嘅風險,請多多指教

      刪除
  6. 想睇下你唔買黃金個理念係點

    我覺得Gold ETF 同Index ETF(i.e. VOO) 個走勢相反,係大跌市會跌少啲/甚至升價,可以有鎮倉用途,margin ratio 冇傷得咁重

    雖然冇息收(如果我冇睇錯),但可以撥一部份出黎當交保護費
    (當然有另一個做法就係準備備用現金,隨時射入倉還錢減margin)

    回覆刪除
    回覆
    1. 雖然我冇講過,但係你估中咗,我係唔贊成投資黃金嘅

      因為黃金唔會創造「價值」
      投資係有機會成本
      我嗰本好少
      我唔想浪費子彈係啲唔應該嘅嘢

      如果直接少少
      我唔想比管理費
      去買一啲無價值創造嘅嘢

      一方面係浪費緊我子彈、一方面我要比利息出去
      完全唔符合我嘅投資理念

      利息 同 時間 不單唔係你的隊友,仲係你的敵人
      加埋 管理費 同 機會成本
      計唔埋數

      如果用佢作為對沖嘅話,佢應該係第二差嘅對沖工具

      刪除
    2. 你岩,現金流入去找margin 利息係緊要。如果係focus以現金流嘅打法,咁我會用1-3 years t-bonds ETF試下鎮倉
      (不過實際上gold ETF係3月都跟過VOO跌,實際上邊個比較適合去鎮倉,就真係要花時間落手去慢慢配)

      刪除
  7. 喺Kano師兄呢個blog學到唔少野, thanks!
    話說美股熔斷大跌市之前都學人開咗個IB a/c, 睇到個市都驚, 當時仲係網上做功課, 未入市, 算係好彩.
    呢排忍唔住手, 入市買幾隻CEF收吓息, 練習吓點樣操作IB. 因為見到CEF喺大跌時, 雖然價跌, 但派息不變, 買來收息好似唔錯. 現時諗緊收到的利息可以用來再投資d咩產品. 自己初買美國呢類型基金, 所以唔知有冇隱藏風險, 希望大家指點指點, thx!

    回覆刪除
    回覆
    1. 喺12月底、一月頭嗰時
      有一篇文章去講點樣揀封閉式基金,你可以睇吓

      刪除

以文會友。

你的留言是一份 支持 及 肯定。
----------------------------------------------------------
免責聲明


本網頁屬個人網誌,一切言論純粹是表達本人的個人意見或經驗分享,無論在任何情況下,不應被視為投資建議,也不構成要約、招攬、邀請、誘使、建議或推薦,本人亦無法保證網誌內容的真確性和完整性。


讀者務請運用個人獨立思考能力自行求證和分析, 讀者一切的投資決定以及該投資決定引致的收益或損失,概與本人無涉。